Gwarancja na sprężarkę - 5lat
Gwarancja na urządzenie - 3 lata
Gwarancja na instalację hydrauliczną oraz elektryczną - 1 rok
Rękojmia na materiał - 2 lata
Dokumenty niezbędne przy składaniu wniosku o udzielenie gwarancji:
- dowód zakupu OD DYSTRYBUTORA (faktura lub paragon - akceptowalne formaty pliku: .pdf, .jpg, .png lub scalony .pdf, .rar, .zip w przypadku więcej niż jednego dokumentu)
- w miejscu "numer faktury" oraz "data wystawienia faktury" prosimy o wprowadzenie informacji z dowodu zakupu OD DYSTRYBUTORA
- protokół uruchomienia dostępny poniżej (wymagany tylko dla systemów GHP i VRF)
- konieczne jest wpisanie modelu i numerów seryjnych każdej z jednostek
* Niniejszy dokument potwierdza objęcie gwarancją jakości urządzenia marki Panasonic na zasadach określonych poniżej. Gwarancja obejmuje wyłącznie wyżej wymienioną (model i numer seryjny) jednostkę zewnętrzną oraz zakupioną razem z wyżej wymienioną jednostką zewnętrzną jednostkę wewnętrzną.PANASONIC MARKETING EUROPE GMBH (Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 9 wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000352843, NIP 1070016099, REGON 142346837, BDO: 000019605 (dalej: Panasonic) gwarantuje na warunkach wynikających z niniejszej gwarancji sprawne działanie urządzenia sprzedawanego przez siebie lub przez sieć dystrybucji, objętego niniejszą gwarancją, w wyżej określonym terminie gwarancji. Powyższe nie oznacza, że w urządzeniu nie wystąpią wady i usterki. Sprawne działanie urządzenia oznacza działanie zgodne z warunkami techniczno- eksploatacyjnymi opisanymi w instrukcji obsługi urządzenia.
- Gwarancja obejmuje wyłącznie zakup kompletnego urządzenia grzewczego marki Panasonic (kompletne urządzenie to jednostka zewnętrzna wraz z jednostką wewnętrzną), zakupionego i użytkowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które zostało zamontowane przez Akredytowaną Firmę Instalacyjną Panasonic, posiadającą aktualną akredytację o symbolu AH1.
- W wypadku, gdy w okresie udzielonej gwarancji ujawni się wada produkcyjna, spowodowana wadliwymi częściami lub defektami produkcyjnymi urządzenia, skutkująca brakiem jego prawidłowego działania – tj. działaniem niezgodnym z warunkami techniczno-eksploatacyjnymi, określonymi w specyfikacji technicznej i/lub instrukcji obsługi urządzenia, Panasonic zobowiązuje się, zgodnie z warunkami podanymi w niniejszej Gwarancji, do bezpłatnej naprawy urządzenia.
- Gwarancja na urządzenie przysługuje w terminie wyszczególnionym w górnej części karty gwarancyjnej (termin gwarancji), a liczonym od daty uruchomienia urządzenia, które nie powinno nastąpić później niż 6 miesięcy od daty sprzedaży urządzenia widniejącej na dowodzie zakupu. Jeżeli faktyczna data uruchomienia nastąpi później niż 6 miesięcy od daty sprzedaży urządzenia widniejącej na dowodzie zakupu przyjmuje się, że data uruchomienia miała miejsce 6 miesięcy od daty sprzedaży urządzenia. Jeżeli w górnej części karty gwarancyjnej wyszczególniono odrębny termin gwarancji dla samej sprężarki, termin gwarancji dla sprężarki liczony jest niezależnie od terminu gwarancji na urządzenie.
- Warunkiem skorzystania przez Kupującego z uprawnień wynikających z niniejszej Gwarancji jest wykonywanie co najmniej 1 raz w roku odpłatnego przeglądu konserwacyjnego, którego może dokonać tylko Akredytowana Firma Instalacyjna. Kupujący może wybrać do przeprowadzenia ww. przeglądu konserwacyjnego dowolną Akredytowaną Firmę Instalacyjną spośród listy Akredytowanych Instalatorów, którą można znaleźć na stronie: https://www.panasonicproclub.com/ifinder/PL_pl/home . Przeglądy konserwacyjne są w całości odpłatne; odpłatność wynika z cennika Akredytowanej Firmy Instalacyjnej. Przegląd ten musi być udokumentowany za pomocą protokołu przeglądu konserwacyjnego, który powinien być przechowywany przez użytkownika.
- Obowiązki gwaranta wynikające z niniejszej gwarancji wykonuje wyszczególniona w karcie gwarancyjnej Akredytowana Firma Instalacyjna, która dokonała montażu urządzenia u Kupującego, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w kolejnym zdaniu. W przypadku, gdy Kupujący zdecyduje się na przeprowadzenie przeglądu konserwacyjnego przez inną Akredytowaną Firmę Instalacyjną niż ta, która wykonywała montaż urządzenia, obowiązki Panasonic wynikające z udzielonej gwarancji będzie wykonywała wyłącznie Akredytowana Firma Instalacyjna, która jako ostatnia wykonywała przegląd konserwacyjny.
- W celu dokonania zgłoszenia gwarancyjnego należy zwrócić się bezpośrednio do Akredytowanej Firmy Instalacyjnej, która realizowała montaż i uruchomienie urządzenia (wyszczególniona powyżej w niniejszej karcie gwarancyjnej) lub do Akredytowanej Firmy Instalacyjnej, która jako ostatnia wykonywała przegląd konserwacyjny wedle wyboru Kupującego, zgodnie z postanowieniami z pkt 4 powyżej, albo do Panasonic (dane kontaktowe znajdują się na końcu niniejszej karty gwarancyjnej).
- Warunkiem skorzystania przez Kupującego z uprawnień wynikających z niniejszej gwarancji jest przedstawienie w chwili zwracania się o naprawę gwarancyjną łącznie: karty gwarancyjnej, dowodu zakupu, protokołów z wymaganych przeglądów konserwacyjnych, a następnie podpisanie protokołu awarii.
- W przypadku zgłoszenia gwarancyjnego, właściwa Akredytowana Firma Instalacyjna, zgodnie z postanowieniami z pkt 5 powyżej, w obecności użytkownika przeprowadzi diagnozę oraz sporządzi z przeprowadzonych czynności diagnostycznych protokół awarii [wzór określony przez Panasonic Marketing Europe GmbH (Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce, dostępny na stronie www.aircon.panasonic.pl w zakładce Pobierz. Protokół ten będzie określać: okoliczności i możliwe przyczyny usterki. W protokole wyszczególnione zostaną uszkodzone bądź wadliwe elementy urządzenia, a protokół zostanie podpisany przez przedstawiciela Akredytowanej Firmy Instalacyjnej oraz użytkownika.
- Użytkownik jest zobowiązany do zapewnienia nieograniczonego dostępu do urządzenia celem jego diagnostyki oraz ewentualnej naprawy w wypadku stwierdzenia istnienia wady produkcyjnej. Brak zapewnienia odpowiedniego dostępu do urządzenia stanowi podstawę do odmowy uznania zgłoszonego przez niego roszczenia.
- Naprawa gwarancyjna zostanie zrealizowana w terminie 14 dni od daty przyjęcia zgłoszenia gwarancyjnego. Jednakże termin ten może ulec wydłużeniu do maksymalnie 28 dni, jeżeli wymagane będzie sprowadzenie części zamiennych z zagranicy.
- Naprawy gwarancyjne nie obejmują czynności przewidzianych w instrukcji obsługi, do których wykonywania zobowiązany jest użytkownik we własnym zakresie i na własny koszt, jak również czynności objęte odpłatnymi przeglądami konserwacyjnymi np. czyszczenia filtrów i wymienników ciepła.
- Niniejsza gwarancja obejmuje jedynie urządzenie i nie stosuje się do instalacji czynnika chłodniczego, instalacji wodnej, skroplin, zasilania i sterowania wykonywanych przez Akredytowaną Firmę Instalacyjną. Ograniczenie to nie wyłącza odpowiedzialności za prawidłową instalację urządzenia firmy instalacyjnej, która dokonała montażu urządzenia.
- Po otrzymaniu niniejszego dokumentu gwarancyjnego, użytkownik powinien upewnić się, że numer seryjny urządzenia odpowiada numerowi seryjnemu wpisanemu do karty gwarancyjnej.
- Gwarancja nie obejmuje usterek, które nie są spowodowane przez wadę produkcyjną urządzenia, w szczególności zaś kiedy awaria lub usterka nastąpi z powodu:
a) nieprawidłowego montażu, niezgodnego z instrukcją obsługi oraz instrukcją instalacji urządzenia,
b) niewłaściwego użytkowania urządzenia przez użytkownika lub osoby trzecie, w szczególności niedbałości, stosowania i użytkowania urządzenia niezgodnie z instrukcją obsługi albo przepisami bezpieczeństwa, jak również stosowania niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych (np. filtrów),
c) przeróbek, napraw lub zmian konstrukcyjnych dokonanych samodzielnie lub przez podmiot do tego nieuprawniony,
d) nieprawidłowości w instalacji czynnika chłodniczego, instalacji wodnej, odprowadzania skroplin, zasilania elektrycznego oraz uszkodzeń urządzeń powstałych w ich następstwie,
e) mechanicznych i termicznych uszkodzeń urządzenia spowodowanych działaniem lub zaniechaniem użytkownika albo osoby trzeciej,
f) niewłaściwie działającej instalacji zasilania energetycznego i/lub zakłóceń jej funkcjonowania,
g) transportu i/lub składowania, o ile czynności te dokonała firma instalacyjna we własnym zakresie,
h) niewykonania lub niewłaściwego wykonania czynności eksploatacyjnych należących do użytkownika i wynikających z instrukcji obsługi urządzenia, w tym regulacji, sprawdzenia działania lub programowania ustawień,
i) pożaru, powodzi, uderzenia pioruna, innych klęsk żywiołowych, zdarzeń losowych nie mających związku z działaniem urządzenia, korozji powstałej na skutek montażu w miejscu narażonym na oddziaływanie szczególnie niekorzystnych warunków atmosferycznych, wojny, zamieszek i innych czynników zewnętrznych,
j) uszkodzeń spowodowanych błędnym doborem urządzeń,
k) roszczeń użytkownika z tytułu parametrów technicznych urządzenia, o ile są zgodne z informacjami podanymi przez producenta.
- Wszelkie wadliwe elementy urządzenia, których wymiany dokonano w ramach naprawy gwarancyjnej stają się własnością Panasonic. Pełniący obowiązki gwaranta odbiera takie części od użytkownika wpisując o tym wzmiankę do protokołu awarii.
- Wyłączenia gwarancji określone w ust. 13 lit. a), d), g), j),k) powyżej nie wyłączają odpowiedzialności firmy instalacyjnej, która dokonała montażu.
- W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej (tj. urządzenia) z umową, kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy. Niniejsza gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
Panasonic Marketing Europe GmbH (Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) Oddział w Polsce ul. Wołoska 9,
02-583 Warszawa, Polska info.pl.hvac@eu.panasonic.com